1. Santes Creus - Poblet

Altura mínima:
294 m a peu
Desnivell acumulat:
A peu, 2.292 m (pujada: +1.248 m; descens: -1.044 m)

** Aquest recorregut es pot fer en dues etapes: de Santes Creus fins a Prenafeta o fins a Montblanc i desprès fins al monestir de Poblet.

*** Si arribes en transport públic al nostre territori, s'aconsella començar des de Montblanc.

DESCRIPCIÓ A PEU

Sortim del monestir de Santes Creus situat al municipi d’ Aiguamúrcia, comarca de l’Alt Camp, per la carretera d’Aiguamúrcia TV-2006 i continuem per un camí rural que comença amb lleu pujada i pedres soltes envoltada per bosc de pi, i enllacem amb el camí de la Capona planer entre conreus i construccions de pedra seca de gran interès com el Cossiol. Traspassarem la carretera de Cabra TV-2004 per entrar al següent poble, El Pla de Santa Maria. Travessarem el casc antic per continuar pel vial de circumval·lació de la Vall. Tram de camí carreter de pujada lleu fins a Figuerola del Camp. Travessem el poble per carrers costeruts fins agafar el camí carreter dels Horts amb pujada suau fins al peu de la muntanya. Més endavant el camí és molt pedregós i dificulta la caminada. Entrarem al Bosc del Rector, de gran valor natural amb magnífics exemplars de boix grèvol. Deixem la variant de Prenafeta per BTT i continuem per la pista forestal fins al coll de la Planota del Faló (776 m), el punt més alt d’aquest tram. Ara començarem a baixar fins a l’antic poble de Prenafeta, al peu del castell, amb trams de camí empedrat de baixada moderada per mig d’un magnífic bosc d’alzines. Arribarem a Prenafeta i continuarem pel carrer principal fins a l'església i girarem a la dreta per l'únic camí que creua. Passarem per davant d'una casa i més endavant pel cementiri i creuarem un petit bosc. Després de l'encreuament amb l'ermita de Santa Anna passarem per un pont de fusta que travessa la rasa de Sant Miquel. A partir d'aquí el camí passa entre camps de vinyes i de sembrat. Arribarem a Montblanc, capital de la Conca de Barberà, pel cementiri i una petita zona industrial, passarem per sota del pont del ferrocarril per entrar pel pont vell fins a trobar les muralles de Montblanc.

Sortim de Montblanc per l’avinguda del Dr. Folch fins a l’encreuament del carrer de Joan Amades que segueix a la dreta. Continuem per una pista forestal fins a un encreuament on continuarem pel corriol de la nostra dreta, que s’endinsa a les Muntanyes de Prades i al Paratge Natural del Bosc de Poblet. Aquest senderó ens durà a l’ermita de Sant Joan (700 m), el punt més alt d’aquest tram. Tram de forta pendent. A partir de Sant Joan el corriol és pràcticament planer amb algun petit desnivell fort. Tot el tram circula per dins d’un bosc mixta d’alzines, roures, pins,... d’alt valor natural i paisatgístic. Al km 6 trobem la bifurcació a l’ermita de la Santíssima Trinitat. Més endavant arribarem al coll de la Vena on començarem a baixar. El primer tram està equipat amb escales i baranes per superar el fort desnivell. La resta de corriol baixa més suau fins arribar al monestir de Poblet, al terme municipal de Vimbodí i Poblet. Des de l'urbanització de Les Masies, al terme municipal de l'Espluga de Francolí, fins al monestir es circula per la carretera.

EN BTT

S'han previst dues variants per als ciclistes per evitar el sender que va des del Coll de Prenafeta fins al poble de Prenafeta (2,771 Km) i la pujada a l'ermita de Sant Joan per als ciclistes des de Montblanc pel sender de la Tossa o també GR171 (9,069 Km).

Trams en mal estat en BTT:

Un cop a Figuerola el traçat segueix pel camí carreter dels Horts amb pujada suau fins als peus de la muntanya. Més endavant el camí és molt pedregós i ple de reguerots. Per evitar carregar la bicicleta en aquest tram es proposa de seguir el camí de la Coloma des de Figuerola. És un camí senyalitzat per l'Ajuntament de Figuerola i que puja suau per una pista amb bon ferm fins al coll de la Planota del Faló (776 m) on cal seguir les indicacions del sender a peu cap a Prenafeta. Compte amb la baixada!

TRACKS PER A GPS:

Descarrega't  AQUÍ el track per a GPS, ruta principal a peu passant pel Tallat

Descarrega't  AQUÍ el track per a GPS, ruta principal en bicicleta de muntaya (BTT)

DISTÀNCIES APROXIMADES:

Fes clic sobre el nom del nucli de població per saber els serveis que disposa.

A PEU

En BTT

PUNTS D'AIGUA:

A més dels pobles per on passarem, trobarem aigua potable una vegada passat Figuerola del Camp i a les ermites de Sant Joan i de la Santíssima Trinitat. Poc abans d'arribar al monestir de Poblet trobarem la font de l'Abat Siscar ( són tres fonts minerals: ferruginoses i de magnesi).

ALLOTJAMENTS

Els allotjaments que es relacionen son els que participen amb el CARNET 6T i que trobareu en aquest tram.

Altres allotjaments feu click AQUÍ

Allotjaments a Santes Creus. Hi han diferents allotjaments i restaurants.

Allotjament a Montblanc. Hi han diferents allotjaments i restaurants.

Opció amb trasllat a l'hotel: Allotjament a Vilaverd i als afores de Montblanc.

Allotjament a Poblet (Vimbodí i Poblet).

Allotjament a la urbanització de Les Masies, l'Espluga de Francolí. Hi han diferents allotjaments.

Allotjament a l'Espluga de Francolí. Hi han diferents allotjaments.

RECOMANACIONS:

- Aquesta ruta a peu és apta per a qualsevol practicant acostumat a fer senderisme, ja que no comporta cap més dificultat que la distància a recórrer i uns desnivells moderats.

- Cal plantejar-se la ruta en més o menys etapes tenint en compte els dies que disposeu, els vostres objectius i la preparació física.  Es pot fer en qualsevol dels sentits de la marxa.

- Els ciclistes compten amb variants que s’han previst en els llocs més complicats per al trànsit dels ciclistes. El GRÒ175 en BTT requereix un cert nivell d’exigència i preparació física. No es recomana portar alforges.

- Hi ha la possibilitat de contractar el servei de transport de maletes i bicicletes amb l'empresa Drac Actiu: +34 629 213 263.

- Cal informar-se de la previsió meteorològica.

- Cal dur previsió d’aigua suficient per la ruta, i beure regularment.

- Cal protegir-se de les radiacions solars.

- Cal reservar prèviament l'allotjament.

- Hi ha molts nuclis de població que no tenen botigues, restaurants,... per fer els àpats.

- Els dilluns molts establiments estan tancats per festa setmanal.

- En molts establiments no es pot pagar en targeta de crèdit. Hi ha caixers automàtics a: El Pla de Santa Maria, Montblanc, l'Espluga de Francolí i al Pont d'Armentera.

- L’itinerari està senyalitzat amb les característiques marques blanca i vermella de GR, i amb pals direccionals ben identificats que, a més a més, incorporen informació del lloc i de l’alçada. De totes formes es recomana portar el mapa topogràfic editat per l'Editorial Piolet. Venda online o a les llibreries especialitzades, a les oficines de turisme i consells comarcals de La Ruta del Cister.

- Cal respectar l'entorn i les normes establertes pel Paratge Natural de Poblet i pels propietaris dels terrenys de pas.

- Telèfon d’emergència : 112

- Per a qualsevol suggeriment, incidència o anomalia podeu adreçar-vos a: info@larutadelcister.info i al  tel. 977 87 12 47.